مناسب ترین آب برای دستگاه رطوبت ساز

تصویر آب مناسب دستگاه رطوبت ساز

آب مناسب دستگاه رطوبت ساز

یکی از دستگاه های پرمصرف در خانه و محل کار،دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد و گرم می باشد اما یکی از مهمترین پارامترهای نگهداری این دستگاه ها،آب مناسب برای دستگاه رطوبت ساز و دستگاه بخور سرد و گرم می باشد.دستگاه های رطوبت ساز با کارآیی و ویژگی های فوق العاده،حساسیت های بالایی را نیز دارا می باشند.ریختن آب مخصوص و مناسب داخل مخزن دستگاه های بخور سرد و گرم می تواند عمر دستگاه را افزایش داده و از خرابی و رسوب داخل دستگاه های رطوبت ساز جلوگیری می کند.
آب لوله کشی،آب کتری و جوشیده و آب تصفیه شده به نوبه خود دارای سختی و املاح می باشند و ریختن این مایعات و آبها بداخل مخزن دستگاه های رطوبت ساز، باعث گرفتگی خروجی دمنده دستگاه می شود و خرابی های متعددی ببار می آورد.قیمت آب مناسب و مخصوص دستگاه های رطوبت ساز و بخور سرد و گرم در مقابل هزینه های خرابی دستگاه بسیار ناچیز می باشد.در واقع آب مناسب بخور سرد،همان آبی است که برای اتو بخار،اتوپرس و آب رادیاتور خودرو و ماشین استفاده می شود.

دستگاه بخور سرد چیست

با فرا رسیدن فصل سرما، هوای منازل بسیار خشک می شود. استفاده از سیستم های گرمایشی نیز خشکی را شدت می بخشد. استفاده از دستگاه های رطوبت ساز می تواند به جبران کمبود رطوبت کمک کند. نسل جدید بخورها (دستگاه بخور سرد) قطرات آب را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کنند و با فاصله بیشتری در هوا پخش می کنند.دستگاه های بخور سرد  به سه گروه تبخیری، پروانه ای و اولتراسونیک تقسیم می شوند و سیستم های اولتراسونیک قطرات آب را به ذرات بسیار ریزی تبدیل می کنند و دارای کیفیت بالاتری می باشند.

مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد

  • بخور سرد باعث شادابی و سلامت پوست می شود
  • تاثیر مثبت دستگاه بخور بر رفع خشکی سینوس ها
  • تسریع درمان سرماخوردگی با دستگاه رطوبت ساز
  • تولید یون منفی با دستگاه بخور سرد و تاثیر عالی بر انسان
  • پاکسازی هوای محیط با دستگاه بخور سرد
  • تاثیر دستگاه رطوبت ساز و یون منفی باعث شادابی در  گل و گیاه و حیوانات خانگی می شود

رطوبت مناسب هوا برای انسان

افرادی که داخل خانه و محل کار خود از دستگاه رطوبت ساز یا بخور سرد استفاده می کنند،باید در مورد رطوبت مناسب هوا برای انسان اطلاعاتی داشته باشند.رطوبت مناسب هوا در محیط بسته 50 تا 55 درصد است.در دوران استفاده از وسایل گرمایشی به علت وجود دیوارها و پنجره های عایق گرما، تبادل رطوبت با هوای بیرون به حداقل می رسد و رطوبت هوا اغلب از میزان متعادل کمتر می شود.تنظیم طبیعی رطوبت از طریق تهویه هوا با باز گذاشتن پنجره ها و درها به خاطر صرفه جویی در مصرف سوخت و هوای سرد اغلب امکانپذیر نیست.بهمین دلیل پیشنهاد ما خرید یک دستگاه معمولی رطوبت سنج برای سنجش رطوبت هوای مناسب می باشد تا از دستگاه های رطوبت ساز بی مورد استفاده نشود.

تصویر آب مناسب بخور سردآب مناسب برای بخورد سرد

مناسب ترین آب برای دستگاه رطوبت ساز چه سرد و گرم،آب مقطر و آب دیونیزه می باشد.آب مقطر بدلیل نداشتن املاح و رسوب و سختی بسیار پایینی را که دارا می باشد، آب مناسبی برای دستگاه رطوبت ساز بحساب می آید.پس اگر برای دستگاه بخور سرد و گرم خود ارزش قائل هستید و بدنبال آب مناسب برای بخور سرد خود هستید،پیشنهاد ما خرید آب مقطر می باشد.آب مقطر درسآب علی رغم نداشتن املاح و رسوب و کلر،فاقد بار میکروبی نیز می باشد و در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
آب بهتر و مناسب تر از آب مقطر برای دستگاه رطوبت ساز،آب یونزدایی می باشد.آب مقطر،آبی مناسب برای بخور سرد بحساب می آید و در رده آبهای خالص قرار می گیرد اما آب دیونیزه بمراتب کیفیتی بالاتر از آب مقطر داشته و در رده آبهای فوق خالص قرار می گیرد.آب دیونیزه درسآب فاقد املاح،رسوب،سختی،کلر و حتی عناصر موجود در آب می باشد و کیفیت بمراتب بهتری نسبت به آب مقطر دارا می باشد.

در دستگاه بخور سرد چی بریزیم؟

همانطور که گفتیم و در بالا اشاره شد،برای اینکه دستگاه بخور سرد و گرم شما سالیان سال عملکرد بالایی داشته باشد و بخوبی کار کند،آبی بغیر از آب لوله کشی و آب تصفیه در دستگاه رطوبت ساز بریزید.یعنی اینکه داخل دستگاه بخور سرد خود حتما حتما از آب مقطر خالص یا آب دیونیزه فوق خالص بریزید و به هیچ عنوان از اسانس های عطری نیز در دستگاه بخور نریزید.اگر آب دیونیزه بداخل دستگاه بخور سرد خود بریزید،علاوه بر داشتن آبی با کیفیت داخل دستگاه خود،می توانیدیونهای منفی هوای اتاق و محل کار شما بیشتر شده و رطوبت و هوای مناسب تری برای پوست خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

ریختن سرکه در دستگاه بخور و رطوبت ساز

سرکه یکی از موادی است که برای از بین بردن و رسوب زدایی مورد استفاده قرار می گیرد.اگر آبی نامناسب در داخل دستگاه رطوبت ساز و دستگاه بخور خود بریزید بدلیل اینکه  دارای رسوب می باشند،بمروز زمان دستگاه شما را دچار رسوب کرده و رفته رفته خراب می کنند.بهمین دلیل تعمیرکاران دستگاه رطوبت ساز پیشنهاد می کنند که برای رسوب زدایی دستگاه بخور سرد و گرم خود هرچند مدتی ،سرکه بداخل دستگاه بریزید.
ریختن سرکه کمک به رسوب زدایی تا حدی میکند،ما پیشنهاد می کنیم بجای اینکه در آینده مجبور نشوید که داخل دستگاه رطوبت ساز یا دستگاه بخور خود سره نریزید یا به تعمیرگاه نبرید،از آب مناسب دستگاه رطوبت ساز و آب دیونیزه 20 لیتری درسآب که مخصوص و مناسب دستگاه بخور در دستگاه خود استفاده کنید تا عمر دستگاه خود را افزایش دهید.و کارایی دستگاه خود را افزایش دهید.

چه آبی برای بخور دادن مناسب می باشد؟

تصویر آب مناسب بخوردهی صورت

بخور دادن صورت ویژگی های بسیاری برای پوست دارد.بخور دادن سبب می شود رطوبت واقعی و خالص به پوست رسیده و باعث شادابی و جوانسازی پوست می گردد.اما بهترین و مناسب ترین آب برای بخور دادن صورت توسط دستگاه بخور صورت،آب دیونیزه 4 لیتری می باشد.بدلیل اینکه در فرآیند تولید آب دیونیزه رسوب و املاح آب حذف شده و سختی آب از بین رفته است و عناصر اضافی و موجود در آب جذف شده و تبدیل به ابی فوق خالص گشته است،آبی مناسب برای بخور دادن می باشد.کیفیت آب دیونیزه بقدری فراوان می باشد که در ساخت مواد غذایی و دارویی و تولید مواد ضدعفونی از آب یونزدایی شده و آب فوق خالص DI استفاده می شود.

نتیجتا آب مناسب دستگاه رطوبت ساز و بخور سرد و گرم،آب های تقطیر شده و یونزدایی شده می باشند اما اگر با خواندن این مقاله هنوز با ابهامات و سوالاتی در ذهن خود روبرو هستید،کافیست در بخش نظرات و دیدگاه ها برای ما بنویسید تا به آنها پاسخ دهیم.
همچنین اگر خواندن این مقاله برای شما مفید واقع شد،ممنون میشویم مقاله ما را در شبکه های اجتماعی خود با دوستانتون به اشتراک بزارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *